A Travellerspoint blog

Det mexicanske bryllup - Part Uno

Rejsen til Mazatlan

semi-overcast 25 °C

Den sidste uge i Danmark var rimelig hektisk. Jeg tog afsted to dage inden vores projekt skulle afsluttes (hvilket i sig selv var stressende), der var gaver der skulle købes, venner der skulle ses, en båd der skulle tømmes så først onsdag nat kl. 5 var jeg færdig med at pakke. Lige tids nok til at få 3 timers søvn. I det mindste sov jeg godt på turen over atlanten.
Min rejse var en uskøn kombination af SAS og United Airlines så jeg skulle skifte i Washington. De snedige amerikanere har besluttet sig for at alle der er fjollede nok til at sætte foden på deres jord skal igennem det store visum show hvilket tager 1 time og indebærer fingeraftryk og mugshot inden man kan flytte sin bagage fra et transportbånd over på et andet og fortsætte sin rejse. Tak skal I have. Men så har man da noget at tage sig til i ventetiden.
Brylluppet skulle stå i Mazatlan der ligger på vestkysten men jeg kunne først komme videre fra Mexico city dagen efter. Jeg ankom sent om aftenen til Mexico city, fik en taxa ind til byen, fandt et hostel, sov 10 timer, tog en taxa til lufthavnen og har indtil videre ikke set andet af byen end trafik og os... men det er der til gengæld også rigeligt af.
Tidligt fredag eftermiddag var jeg omsider fremme ved min destination: Hotel Los Sabalos som de havde placeret fornuftigt lige ud til stillehavet. Jeg var blevet indlogeret sammen med en af Josés gamle venner, René Real, der var ankommet dagen før sammen med en større venneflok. Det havde de fejret med en gevaldig bytur så de var stadig godt medtagne. Det er en meget festlig gruppe af mexicanere og jeg endte da også med at tilbringe det meste af weekenden i deres selskab. Jeg ved ikke om det er mexicanere generelt, eller specifikt for folk fra Hermosillo, men alle havde øgenavne og blev konsekvent kaldt ved det: Cabezon (hovedet), Negro (sorte), Pollo (kylling), Paco, Gonzalo osv.
Efter en tur i bølgerne og nogle øl ved poolen fik vi en større gang mexicansk seafood inkluderende hummer, rejer i alle afskygninger, blæksprutte og diverse slags grillet fisk. Herefter røg vi i byen til kl. 3 hvor de fleste af os tog konsekvensen af det forestående bryllup og smuttede hjem i seng.

Posted by lyster 22:31 Archived in Mexico Tagged round_the_world

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Comments

Hey Tue,
- fedt at høre du er kommet afsted igen, og når man læser om det bryllup, ønsker man virkelig at man var der selv!
Vi hilser fra regnvåde København og drømmer om mexikanske senoritas :)

by spock123

Halløjsa
Ja! misundelig må man vist godt være - Hvad døbte dine mexicanske venner dig?

by Dan O

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.